Egyik legelterjedtebb képzési program. A körkupolás ejtőernyővel történő képzéstől eltérően, a képzés légcellás ejtőernyővel történik, így a tanulónak nem kell külön átképzésben részesülnie. A követelményeket a tanuló – I-X. szintre lebontva – fokozatosan sajátítja el, minimum 22 ejtőernyős ugrás végrehajtása közben.
Az első ugrások bekötőköteles felszereléssel (újabban a bekötőkötél helyett az oktató általi kézi nyitással) kerülnek végrehajtásra, melynek lényege, hogy 1000-1200 méteres magasságból kiugorva a légijárműhöz csatlakoztatott bekötőkötél (illetve az oktató), “automatikusan” megindítja az ejtőernyő nyílási folyamatát. A program bekötött részének befejezése után, a tanuló fokozatosan, mindig több késleltetési idővel, egyre nagyobb magasságból, immár önálló nyitással szabadeső ugrásokat hajt végre.
A program második szakaszában a tanuló, tapasztalat növekedésével, fokozatosan terhelve, újabb testrepülési gyakorlatokat sajátít el.
A tanuló a legmodernebb siklóejtőernyővel ellátott, biztosítókészülékkel felszerelt, háton – a fő- és tartalék-ejtőernyő is a háton elhelyezett tokban – található tandemredszerű ejtőernyővel kerül kiképzésre.
A program kezdeti szakaszában a képzést végző oktatók, – alapos elméleti és gyakorlati felkészítés után – a tanuló tevékenységét a légijárműből, vagy a célterületről kísérik figyelemmel.
A képzés során teljesítendő feladatok lényeges összefoglalása:
I. szint:
A tanuló 1000-1200 méter magasságból, bekötött rendszerű ejtőernyős ugrást hajt végre, majd a nyitott ejtőernyővel gyakorolja a helyes irányítási és ereszkedési manővereket.
II. szint:
A tanuló 1000 – 1200 méter magasságból, bekötött rendszerű ejtőernyős ugrást hajt végre. A repülőgépből kiugorva, az ejtőernyő nyílásáig imitálja a kioldó meghúzását. A nyitott ejtőernyővel földetérésig irányítási és ereszkedési manővereket gyakorol.
III. szint:
A tanuló 1200 méter magasságból, 5 másodperces késleltetéssel, kézi nyitású rendszerű ejtőernyős ugrást hajt végre. A repülőgépből kiugorva, a megfelelő testhelyzetben, önállóan nyitja az ejtőernyőt. A nyitott ejtőernyővel földetérésig irányítási és ereszkedési manővereket gyakorol.
IV. szint:
A tanuló 1400 méter magasságból, 7 másodperces késleltetéssel, kézi nyitású rendszerű ejtőernyős ugrást hajt végre. A repülőgépből kiugorva, szabadesés közben gyakorolja a megfelelő zuhanó testhelyzetet, majd önállóan nyitja az ejtőernyőt. A nyitott ejtőernyővel földetérésig irányítási és ereszkedési manővereket gyakorol.
V. szint:
A tanuló 1500 méter magasságból, 7 másodperces késleltetéssel, kézi nyitású rendszerű ejtőernyős ugrást hajt végre. A repülőgépből kiugorva, szabadesés közben gyakorolja a megfelelő zuhanó testhelyzetet, majd önállóan nyitja az ejtőernyőt. A nyitott ejtőernyővel földetérésig irányítási és ereszkedési manővereket gyakorol.
VI. szint:
A tanuló 1600 méter magasságból, 15-17 másodperces késleltetéssel, kézi nyitású rendszerű ejtőernyős ugrást hajt végre. A repülőgépből kiugorva, szabadesés közben gyakorolja a megfelelő zuhanó testhelyzetet, majd önállóan nyitja az ejtőernyőt. A nyitott ejtőernyővel földetérésig irányítási és ereszkedési manővereket gyakorol.
VII. szint:
A tanuló 1700 méter magasságból 20-24 másodperces késleltetéssel, kézi nyitású rendszerű ejtőernyős ugrást hajt végre. A repülőgépből kiugorva, szabadesés közben gyakorolja oktató közreműködésével szabadesés közben a szaltó elsajátításához szükséges mozdulatokat.
VIII. szint:
A tanuló 2200 méter magasságból 25-30 másodperces késleltetéssel, kézi nyitású rendszerű ejtőernyős ugrást hajt végre. A repülőgépből kiugorva, szabadesés közben gyakorolja oktató közreműködésével szabadesés közben a 360° fordulok elsajátításához szükséges mozdulatokat.
IX. szint:
A tanuló 2500-3000 méter magasságból 35-45 másodperces késleltetéssel, kézi nyitású rendszerű ejtőernyős ugrást hajt végre. A repülőgépből kiugorva, szabadesés közben gyakorolja oktató közreműködésével szabadesés közben az előre- és hátra csuszás elsajátításához szükséges mozdulatokat.
X. szint:
A tanuló 2500-3000 méter magasságból 35-45 másodperces késleltetéssel, kézi nyitású rendszerű ejtőernyős ugrást hajt végre. A repülőgépből kiugorva, szabadesés közben gyakorolja oktató közreműködésével szabadesés közben a 360° fordulok, szaltó, előre- és hátra csuszás, gyors és lassú zuhanás elsajátításához szükséges mozdulatokat.
Vizsgaugrás: 1 db vizsga ejtőernyős ugrás
Egyedüli szabadeső ugrás végrehajtása minimum 2500 méteres magasságból és a korábban elsajátítottak bemutatása, vizsga jelleggel a képzést végző oktató számára.
Költségek:
A képzés (I.-X. szint) teljes kiképzési költségei szintenként vannak lebontva. A lenti táblázat magában foglalja a gyakorlati képzés teljes költségét, a felszerelés bérleti díjat. A képzés eredményes befejezése után a tanuló igazolványt kap.
Amennyiben a szint követelményei nem kerülnek teljesítésre, úgy az ismétlés során a szintnek megfelelő költséget kell téríteni.
A képzés szabályaiban rögzítve van, hogy ha a tanuló 30 napnál többet, de 60 napnál kevesebbet hagyott ki, úgy az utolsó befejezett szintet ismételni-e kell. Ha 60 napnál többet, de 180 napnál kevesebbet hagyott ki, úgy ha a III. szinten túljutott, akkor a III. szinttől, ha nem jutott el odáig, úgy az I. szinttől kell ismételni-e.
180 napnál többet kihagyott tanuló esetén az egész képzést újra kell ismételni.
Elméleti képzés | 30 000 |
Vörös Meteor Ejtőernyős Sport Klub regisztrációs díj | 10 000 |
Extrém sportokra vonatkozó balesetbiztosítás (javasolt egyénileg megkötni) | |
I. szint 2 ugrással | 30 400 |
II. szint 4 ugrással | 60 800 |
III. szint 1 ugrással | 15 200 |
IV. szint 2 ugrással | 32 800 |
V. szint 2 ugrással | 34 000 |
VI. szint 2 ugrással | 35 200 |
VII. szint 2 ugrással | 36 400 |
VIII. szint 2 ugrással | 52 000 |
IX. szint 2 ugrással | 52 000 |
X. szint 2 ugrással | 52 000 |
Vizsgaugrás | 26 000 |
Összesen | 466 800 |
Amennyiben megtetszett ez a képzési forma, kedvet kaptál hozzá és szeretnél ejtőernyős lenni, ide kattintva kitöltheted a jelentkezési lapot és mi felvesszük veled a kapcsolatot.